UNLOCK THE WORLD
AVIS UNTRENDING

Untrending uitgelegd

Waarom de massa volgen? Untrend uzelf! Lees meer over hoe Avis reizigers inspireert om de wereld te ontdekken.

Michael Bond
Michael Bond, Expert in consumentengedrag

Het streven van Avis Untrending is om reizigers aan te moedigen uit hun comfortzone te stappen en iets nieuws te proberen. Deze tool legt de nadruk op locaties wereldwijd waar weinig aandacht voor is op de sociale media, maar waar genoeg te zien en te beleven valt. Alle bestemmingen liggen maximaal 2 uur rijden van de top-huurlocaties van Avis. Wij willen toeristen aanmoedigen om hun stramien te doorbreken en deze untrending-locaties te ontdekken.

De psychologie achter dit besluitvormingsproces laat zien dat spontaan handelen ons achteraf een gevoel van voldoening geeft en zelfs van vreugde . Mensen zijn gewoontedieren en goed in het herhalen van patronen, zoals in groepen, waarbij de invloed van de groep een van de meest krachtige drijfveren is achter gedrag en besluitvorming. Spontaniteit op zichzelf kan een enorm positief gevoel van onafhankelijkheid en vrijheid geven, zelfs als (of juist misschien omdat) dat betekent dat we niet langer met de massa meelopen.

Wij nemen het plannen van onze vakantie zeer serieus, spenderen er aanzienlijk veel tijd aan en raadplegen talrijke bronnen bij het zoeken naar bestemmingen, hotels en activiteiten - zelfs wanneer we weer teruggaan naar dezelfde plaats. Bij de uiteindelijke beslissing, hoe zelfstandig of rationeel we onszelf ook vinden, worden we bij veel van onze keuzes beïnvloed door wat we andere mensen zien doen. Tegen de stroom ingaan kan erg moeilijk zijn en vanuit een logisch perspectief gezien zelfs risicovol, aangezien er geen garantie is dat we het elders naar ons zin hebben. De massa volgen naar populaire bestemmingen geeft een gevoel van veiligheid en zorgt voor zowel een emotionele als een rationele voorkeur.

Wat we werkelijk nodig hebben, is spontaniteit. Een onderzoek van Avis, uitgevoerd in een aantal landen in Europa, laat zien dat tussen een derde tot de helft van de ondervraagde mensen toegeeft te dromen over onbekende en verre bestemmingen. Om die dromen te realiseren en zich buiten de gebaande paden te begeven, moeten zij de gevoelens van ongemak trotseren die de kop opsteken wanneer ze iets nieuws ondernemen. Onderzoek toont aan dat ze zelden teleurgesteld worden.